Remedial Teaching Praktijk Ruggesteuntje

Ervaring


Begonnen als groepsleerkracht binnen het basisonderwijs heb ik in 2001 mijn diploma Remedial Teacher gehaald. In 2013 ben ik mijn eigen praktijk: Ruggesteuntje gestart. In de loop der jaren heb ik mij gespecialiseerd in Technisch lezen, Begrijpend Lezen en Spelling ( dyslexie). Sinds 2015 ben ik gecertificeerd Behandelaar Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie. En gecertificeerd om de rekentoets RD4 af te mogen nemen.

Daarnaast begeleidde ik jarenlang leerlingen met een Leerling Gebonden Budget (ook wel rugzakje genoemd). Dit zijn leerlingen met o.a. TOS, DCD, PDD-NOS, AD(H)D en NLD. Tijdens de r.t.-sessie kan ik daarom rekening houden met de specifieke aanpak voor deze leerlingen. Ik volg regelmatig cursussen en workshops en lees vakliteratuur om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen binnen mijn vakgebied. Zo heb ik onder andere een cursus gevolgd in het omgaan met autisme in de klas, het versterken van excecutieve functies en voor rekenen op een speelse manier: "Met Sprongen Vooruit". In januari 2014 heb ik de post-hbo opleiding tot rekencoördinator afgerond. Dat jaar heb ik mij ook verdiept in de MartiX-methode en Beelddenken. Recent heb ik de cursus : "Alle teksten de baas" afgerond om leerlingen met problemen rond begrijpend lezen nog beter te kunnen begeleiden.

Tot 2013 was ik werkzaam in het basisonderwijs. Daarna werkte ik part-time op het ROC van Amsterdam en vervolgens op ROC Midden Nederland. Ik werkte met studenten met ernstige rekenproblemen en dyscalculie in aanloop naar hun 2ER of 3ER rekenexamen. 

Tijdens en na de Coronaperiode werd ik ingehuurd door basisscholen om leerlingen met achterstanden  te begeleiden.

Ik ben Geregistreerd Remedial Teacher bij de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers (LBRT). 

 

 

Webdesign: DareConcepts